Badouu

Här är min värld av kaos i all sin glans!

Ljuva sommardagar!

Publicerad 2013-08-10 14:32:35 i Allmänt,

Sommaren förknippar jag med sommarstugan med hela fina, tjocka släkten, barn som springer runt och ständiga upptåg, utflykter och äventyr med syskon, solhäng med fina vänner, nätter som pratas bort, sommarfest och kräftskiva!

Men det jag absolut älskar mest med sommaren är att jag utan större möda bara kan trava iväg på en promenad helt för mig själv och filosofera om både det ena och det andra.
Att jag planlöst kan strosa omkring på tomte och småpula i allt som måste göras och vara ganska så nöjd med min insats för dagen.
Att jag kan glida ner i hängmattan med en filt på mig och ligga där och små snarka.
Och när jag ligger där så kommer hunden lufsandes för lite närhet och kel, och inte långt efter dyker katten upp för att få lite kärlek.
Det är sånna stunder som gör livet så vackert!

Ja! Jag älskar att få vara ensam. Att få tiden och tystnade att lyssna på den lilla rösten inifrån!
Ibland behöver jag en paus från allt och alla för att kunna höra den, för att inte bli distraherad av andras åsikter och goda råd, för att kunna hitta mitt lugn och kunna ställa mig stadigt på min egen grund igen!

https://cdn2.cdnme.se/1259304/6-3/pic_52063182e087c320f54a8d86.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/1259304/6-3/pic_5206318fe087c320a2389640.jpg" class="image">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela