Badouu

Här är min värld av kaos i all sin glans!

Tidsoptimisten med verklighetsförankring!

Publicerad 2012-09-17 12:08:43 i

Tidsoptimist har jag alltid varit. Jag har inte sett ser som en negativ sak direkt. Inte förrän min fina vän Becc, efter att jag blivit 5 min sen till vår träff, poängterade för mig att alla andra inte är som mig. En del av oss vill och orkar inte stå och vänta. Och att på de 5 minuterna hinner man både avsluta en diskussion med bror, ge mamma en kram, borsta tänderna eller bara peta lite i näsan!
Dags för verklighetsförankringen att ta plats.
Att passa tider är inte min starka sida och det är något jag måste jobba på. Men jag upptäcker fördelarna..
När man väntar på tåget och hinner dricka sitt kaffe i lugn och ro utan att bränna tungan. Slippa svettattacken som uppstår när man springer sista biten. Men framförallt den lilla magiska kvarten man får för meditation! En riktig guld klimp för en stressad själ.

Så nu ska jag njuta 15 min innan sjukgymnasten tar emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela