Badouu

Här är min värld av kaos i all sin glans!

Meditera mera!

Publicerad 2013-01-03 16:15:55 i

Att njuta av stillheten.. av lugnet.. av att bara vara, är en konst.
Jag började meditera för ca 4 år sen. Senare fick jag även upp ögonen för mindfulness. Men har tappat det någonstans på vägen.
När jag nu träffade en vän som behövde lite råd, så tipsade jag om både meditation och mindfulness.
När jag uppmuntrade henne att pröva, och berättade om mina egna upplevelser av det. Tänkte jag..
Varför gör jag inte det här själv längre?
För att jag inte har tid!.. Stora röda varningsljus blinkar innanför mina ögon. Det är ju då jag behöver det som mest!
Inte konstigt att motivationen har varit frånvarande, att tröttheten har tagit över, att ångesten inför morgondagen har kommit tillbaka.
Det gör mig sorgsen och.. arg!

2013.. djupa andetag och fokus!
Det kan ju inte bli sämre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela