Badouu

Här är min värld av kaos i all sin glans!

Lita på mig..

Publicerad 2013-02-18 13:06:49 i Allmänt,

Att lita på sig själv är inte alltid så lätt. Att lita på andra kan vara ännu svårare. Men endå envisas vi med att involvera andra i våra mest hoppfulla önskningar, i våra svartaste mörker och våra drömmar om framtiden. Är det värt att lägga våra liv i andras händer? Att blotta sig så för en människa, och lita fullt ut på att denna person värderar gåvan vi gett dem. Vi kopplas samman av våra likheter men också våra olikheter. Men ofta missar vi att hylla varandras olikheter. Istället blir det anledningar till misskommunikation och bråk. I början av en relation kan vi välja att se olikheterna och ogilla dem, eller så kan vi välja att se dem, erkänna dem och sen låta dem vara. Vi kan acceptera varandra och uppskatta varandra med våra egenheter och knasiga egenskaper. Trotts bakslag och kanske idioti från mitt håll så väljer jag att fortsätta leva efter dessa ord.. Jag tror på dig tills du bevisat motsatsen! Jag vill tro på människor! Jag vill tro gott om människor! Jag vill släppa folk nära inpå! För jag vill inte leva ensam i hela mitt liv. Jag villa ha folk nära mitt hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela