Badouu

Här är min värld av kaos i all sin glans!

Fokus

Publicerad 2012-10-09 11:44:35 i Vardag 2012,

Det är lätt att tappa fokus. Speciellt när det känns som att ens värld rasar samman.
Upplever dock att jag idag har lättare för att hitta tillbaka. Jag insåg nog inte riktigt att jag tappat fokusen förrän jag blev påmind av frågan..
-Har vi en egen fri vilja eller är allt redan förutbestämt?
De fick mig att tänka på ett samtal jag hade med en fin vän. En sak som hon sa som fastnade i mig var..
-Jag har valt att vara bra, "duktigt", ansvarsfull och "vuxen". Men jag får ju jobba för att vara så!

Jag vill vara vissa saker jag inte är idag.
Med hjälp av hennes ord och den påminnelsen om att jag faktiskt kan forma saker själv med tex tankar eller handling känner jag mig stärkt.
Jag har inte mer kontroll än vad jag tar mig, och nu är jag redo för mer.
Med hjälp av mina mantran ska jag stärka min kropp, själ och medvetenhet!

Veckans mantra..
Han vill inte vara en del i mitt liv! Inte vara delaktig i mitt välmående eller i mina upplevelser.
Då kan jag inte lägga mitt liv i hans händer.
Jag måste vara min egen beskyddare.
Jag måste vara stark för mig!

Kommentarer

Postat av: Siss Jo

Publicerad 2012-10-09 17:36:50

Så sant! Så sant! Men ibland ska man lägga sitt liv i andras händer men det hjälper enormt om man vet att om man faller finns det fler som tar emot! Inklusive dig själv! Jag tror på dig - jag tror på människan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela