Badouu

Här är min värld av kaos i all sin glans!

Everyday Hero!

Publicerad 2009-07-30 11:39:38 i Allmänt,

Älskar för tillfället människor!
Tänk att en helt främmande människa tar sig tid att stanna mitt på motorvägen.
Bara för att se om han kan hjälpa till.
Och visst kunde han det.

Min första punktering. Ensam ute på vägen. Pappa svara inte i telefonen.

Då stannar min hjälte!
-Det där ser inte så kul ut!?
-Nej, jag har varit med om roligare faktiskt!
-Vill du ha lite hjälp?

Nu är det ju så att jag har växt upp med föräldrar som sett till att man ska kunna vissa praktiska saker. tex byta däck om man får punka.
Men när man väl står där lite lagom chockad, pappa inte svara i telefonen och hela bilen skakar från vindraget av passerande bilar.
Då börjar man ifrågasätta sig själv.
Då tackar man inte nej till lite hjälp!

På mindre än 10 minuter sitter jag i bilen igen och ser min hjälte åka iväg.

Tack främling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela